3.7.11

penghantar ayam yg tak berapa nk pandai..hehe

Pada suatu hari ada seorang lelaki kaya ingin mengadakan kenduri untuk anaknya. Untuk itu dia ke bandar untuk membeli ayam di kedai Pak Mail.

Lelaki kaya: "Saya ingin memesan 120 ekor ayam untuk esok, ini alamat saya (seraya memberikan kadnya)." 

Pak Mail: "Baik tuan,saya akan suruh anak buah saya untuk menghantarkannya ke rumah tuan." Selepas itu, Pak mail memanggil anak buahnya yang bernama Taufik dan memberikan arahan...

Pak Mail : "Fik, tolong hantar 120 ekor ayam esok ke alamat ini (sambil memberikan kad lelaki kaya tadi)."

Taufik : "hantar ayam? Beres Bos !"

Esoknya dengan menunggang motor si Taufik pergi menghantar120 ekor ayam tersebut. Namun,malangnya dia terjatuh dari motornya..., ayam-ayam yang dia bawa terlepas dan lari bertempiaran. Orang ramai datang untuk mengetahui keadaan si Taufik. Tetapi si Taufik tidak mengalami pape kecederaan malah ketawa terbahak-bahak. Seseorang diantara meraka datang bertanya, mungkin dia merasa khuatir kerana melihat si Taufik ketawa ...(takut putus wayar kt otak ke...haha)
Orang yang bertanya : "Bang, kenapa bang ?"
Taufik : "Ha... ha... ha... !"

Orang yg bertanya : "Bang, abang tak apa-apa kan... ? Kepalanya tak sakit kan?" 

Taufik : "Ha... ha... ha..., dasar ayam-ayam bodoh, mereka nak lari ke mana? alamatnya kan ada pada aku... Hua.. ha.. ha.. ha....."


Orang yangg bertanya: dlm hatinya berkata"mmmm...mmg pemuda ni sama je ngn ayamnya.."

No comments:

Post a Comment